«یدالله نجفی» صدابردار فیلم سینمایی محمد (ص) درباره همکاری با این فیلم به سینماپرس گفت: من پیش از «محمد(ص)» با مجیدی در فیلم های بچه های آسمان،رنگ خدا،بید مجنون سابقه همکاری داشته ام ولی این فیلم به دلیل گروه خارجی و گستردگی پروژه شکل تازه ای از کار در سینمای ایران که تجربه راضی کننده ای بود و قطعا فیلم محمد(ص) به جشنواره نخواهد رسید.
نجفی درباره همکاری با سینماگران خارجی در این فیلم،یادآور شد: کار کردن با «ویتوریو استورارو» در مقام فیلمبردار که دارای تجربه زیادی است، لذت بخش بود و در هرصورت یک گروه خارجی که در طراحی صحنه،گریم و فیلمبرداری دارای ویژگی های کاری خودشان هستند، تجربه را همراه خود آورده بودند و ما هم که شکل خاص خودمان را کار می کنیم و کم کم به این رسیدیم که چطور با هم همکاری کنیم و تعامل خوبی را داشته باشیم و با توجه به سختی های کار و تعدد لوکیشن ها،هنرورها و هماهنگی ها طبیعی بود که مدت فیلمبرداری طولانی شود.
وی درباره فیلم سینمایی «روز رستاخیز» ادامه داد: این کار زمان زیادی را گرفت و کار تاریخی انجام دادن مسئله ساده ای نیست. یک مشکلی که در کار تاریخی است بازگشت به زمان است و همه المان های صوتی امروز باید حذف شود و این کنترل شرایط را مشکل خواهد کرد. امیدوارم مردم از دیدن این فیلم راضی باشند.
صدابردار «از کرخه تا راین» درباره تفاوت کار تاریخی با شهری، افزود: در ابتدا تغییر المان های صوتی و در بحث بعد تاریخی تفاوت گویش فیلم های شهری و تاریخی است، در حالی که شاید به من مرتبط نباشد ولی کار صدابردار را گاهی مشکل می کند و مسئله دیگر حضور حیوانات در فیلم های تاریخی است و مسئله بعدی گستردگی هنرورهای این فیلم ها هستند.
صدابردار «مسافران» درباره همکاری با تهیه کننده برای انتخاب لوکیشن، خاطرنشان کرد: این محدودیتی است که در سینمای ایران داریم، چرا که تنوع لوکیشن نداریم و عموما در استودیو کار نمی کنیم واین مسئله با توجه به بودجه فیلم در همه فیلمها است که این مشکل برای همه است و فقط ما نیستیم که با این قضیه مشکل داریم. من کمتر با این مشکل مواجه بودم و سعی کردم با گروه تولید تعامل داشته باشم و فیلم هایی که جدی تر است به این مسائل بیشتر فکر می شود.
این صدابردار فعال درباره فعالیت این روزهایش گفت: در شمال کشور مشغول فیلم «ما همه گناهکاریم» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری هستم.
ارسال نظر